Sesja Przykladowa

"Ratujemy świat przed dorosłymi"
- Mroczny Anioł

Przykładowa sesja napisana w celu sprawdzenia Dzieci Starszych Bogów w praktyce.
Gracze: A, B i C oraz MG.
Tworzenie postaci:
etap 1: wymyślenie postaci

  • A: Jacuś, 6 lat, mały chłopczyk z Polski, który kocha gry komputerowe
  • B: Łucja, 11 lat, poważna dziewczynka, ze Szkocji, która studiuje książki medyczne i chciałaby zostać lekarką
  • C: Robin, 7 lat, czarnoskóry chłopak, który lubi konstruować różne dziwne mechanizmy, pochodzi z RPA

etap 2: określenie możliwości

  • każde wybiera cechy (czyli rzeczy, których używa podświadomie, bez testów):
    • Jacuś: tłusty obżartuch, potrafi zwalić winę na kogoś innego
    • Łucja: ma słaby wzrok, czyta poważne książki
    • Robin: kuleje, konstruuje dziwne mechanizmy
  • każdy wymyśla 10, a 10 losuje, dodatkowo: na wymyślone rozdziela 20 punktów, na wylosowane także 20 punktów

Ilość punktów określa także stopień kontroli nad umiejętnością. Za każdym następnym użyciem po wylosowaniu możliwość traktuje się jako o punkt mniejszą, zatem gracz traci także nad nią kontrolę aż do kolejnego jej wylosowania.

Przykład:
zamieniam się w kamień 1: potrafi zastygnąć nieruchomo i wyglądać jak z kamienia
zamieniam się w kamień 2: i być z kamienia
zamieniam się w kamień 3: być z kamienia i się poruszać
zamieniam się w kamień 4: być z kamienia i mieć siłę rozbijania skał

Ogólnie do opisu używa się schematu (ale decyzja należy do MG po przedyskutowaniu sprawy z graczami):

  • 1: dzieciak potrafi coś co mógłby zrobić wyćwiczony dorosły
  • 2: dzieciak ma coś nadzwyczajnego, nadnaturalnego, co nie ma wpływu większego niż na niego i to czego dotknie lub jest blisko, a nie jest zbyt duże
  • 3: dzieciak ma super moc, która jednak ma pewne ograniczenia
  • 4: dzieciak ma super moc praktycznie bez większych ograniczeń

Jacuś:
1 szybko biegam 4
2 znam się na komputerach 3
3 potrafię przechodzić przez ściany 1
4 niszczę urządzenia 2
5 leczę chorych 1
6 bardzo szybko liczę 3
7 zamieniam się w kamień 2
8 zapalam dotykiem 2
9 rozgrzewam przedmioty 1
10 przesuwam przedmioty umysłem 1
11 potrafię wtopić się w urządzenie 2
12 mam świetny słuch 2
13 potrafię udawać niewiniątko 3
14 mogę zjeść wszystko 1
15 wyczuwam zagrożenie 1
16 potrafię wysoko skakać 1
17 jestem lekki jak piórko 3
18 nie zapominam 2
19 przekonuję ludzi 3
20 potrafię podwędzić wszystko 2

Łucja:
1 potrafię wszystko znaleźć 2
2 doprowadzam ludzi do śmiechu 1
3 naprawiam zwierzęta i rośliny 3
4 zmieniam genotyp 3
5 leczę ludzi 4
6 zaglądam ludziom do głowy 1
7 bardzo szybko czytam 3
8 znam języki 1
9 potrafię mocno tupnąć 1
10 potrafię rozkazywać ludziom 1
11 wyczuwam zagrożenie 1
12 jestem lekka jak piórko 3
13 potrafię zamienić się w zwierzątko 1
14 mogę zmieniać wielkość 2
15 znajduję drogę 2
16 mogę zatrzymać czas 1
17 potrafię odczytać wspomnienia 2
18 znajduję różne przedmioty 2
19 umiem kroić nożem 3
20 nie boję się niczego 3

Robin:
1 nigdy nie płaczę 1
2 rozbieram urządzenia na części 2
3 umiem posługiwać się młotkiem 2
4 potrafię odwracać uwagę 1
5 nikt nie potrafi mnie złapać 4
6 potrafię kogoś uderzyć 2
7 lubię się wdrapywać 2
8 potrafię zanudzić 1
9 potrafię coś podwędzić 1
10 wyczuwam zagrożenie 4
11 nie zapominam 2
12 ukrywam się w cieniu 2
13 podnoszę ciężkie przedmioty 2
14 niszczę wszystko co wpadnie mi w ręce 2
15 koncentruję możliwości 2
16 przyspieszam czas 1
17 zmieniam się w kogoś innego 2
18 realistycznie maluję 3
19 mogę zniknąć 1
20 ludzie mnie bardzo lubią 3

Tracenie punktów:

  • w przypadku śmierci dzieciak jest odtwarzany przez Mrocznego Anioła, ale traci aż cztery punkty
  • w przypadku dużej porażki, która wywołuje rany fizyczne lub psychiczne traci punkt, Mroczny Anioł potrafi go z tego wyleczyć, ale trwa to kilka minut, można wywołać błyskawiczne leczenie kosztem dwóch punktów
  • gracz wybiera z czego traci punkt lub losuje, utrata ostatniego punktu oznacza zmianę cechy na antycechę z jednym punktem
  • utrata punktu z antycechy to wzrost wartości antycechy (np. wzbudza strach 2 po utracie punktu zmieni się na 3), jeśli antycecha ma wartość 4 lub większą, gracz nie może jej wybrać do utraty punktu, ale jeśli wybrał losowanie i trafiło na nią, to się zwiększa!

Wynika z tego, że jeśli gracz będzie dążył do za wszelką cenę uniknięcia antycech jego postać będzie tracić możliwości!

Fragment początkowy sesji:
Mroczny Anioł zaraz po rekrutacji wysyła dzieciaki do szkoły w Birmingham (języki nie są przeszkodą, uczy ich w razie czego), aby odzyskali od tamtejszej nauczycielki mechaniczny długopis, klucz do tajnego urządzenia Kościelnego, który trafił w jej ręce, gdy romansowała z pewnym arcykapłanem.

MG: Jacuś, Łucja i Robin, pojawiliście się na podwórku przed szkołą. Wokół pełno starszych dzieci, trochę osowiałych, bo to w większości owieczki, nikt was nie zaczepia.
J: To idziemy w stronę wejścia do szkoły.
MG: Podchodzi do was strażnik. "Dzieci, co tutaj robicie, nie jesteście z tej szkoły, nie macie nawet mundurków".
Ł: musimy to jakoś rozwiązać możliwościami, jakie mamy?
MG: losujcie
J: 2,15, 4:znam się na komputerach 3, wyczuwam zagrożenie 1, niszczę urządzenia 2
Ł: 1, 6, 12: potrafię wszystko znaleźć 2, zaglądam ludziom do głowy 1, jestem lekka jak piórko 3
R: 12, 12, 8: ukrywam się w cieniu 2 (+1 za powtórzenie = 3), potrafię zanudzić 1
MG: Tak, więc co robicie? Strażnik czeka na odpowiedź.
R: Mógłbym go zanudzić, aż mu się odechce nas przepytać? To jest za jeden punkt.
MG: Strażnik to k6 + k6 bo chce dopilnować, by wszystko było w porządku.
R: OK, to robię tak. Zanudzam go, aż nas puści.
MG: rzuć kostką (sam wyrzuca 2+3 = 5)
R: wyrzuciłem 1+4, czyli też 5
MG: Prawie się udało, jest już bardzo znudzony i chce odejść, ale jeszcze na koniec pyta, czy mundurków zapomnieliście w domu.
J: No to ja zwalam winę na kogoś, że ukradł nam mundurki z pralni.
MG: To trochę niewiarygodne, 2k6 trudności (byłoby 3k6, ale strażnik jest znudzony).
J: Dobra, spróbuję. Wyrzuciłem 4.
MG: A ja 1+2, czyli 3, udało się, strażnik sobie poszedł.

O ile nie zaznaczono inaczej, treść tej strony objęta jest licencją Creative Commons Attribution-Noncommercial-Share Alike 2.5 License.